top of page

על המועדון

הפועל רמת-גן גבעתיים היא קבוצת כדורגל ישראלית המייצגת את הערים רמת גן וגבעתיים ומשחקת בליגה הלאומית.

 

הקבוצה נוסדה בשנת 1927, הישגיה הבולטים הם זכייה באליפות בשנת 1964 ושתי זכיות בגביע המדינה, בשנים 2003 ו-2013.

הקבוצה הצמיחה מאמנים ושחקנים מהשורה הראשונה בכדורגל הישראלי, ומשנת 1950 שיחקה במשך 20 עונות בליגה הבכירה. הקבוצה משחקת באצטדיון רמת גן. לפני כן שיחקה במשך 50 שנה (במצטבר) באצטדיון המכתש, עד שנהרס בשנת 2011.

 

לקבוצה יריבות ארוכת שנים עם הכח רמת גן, יריבתה העירונית, והמשחק ביניהם נקרא הדרבי של רמת גן.

WhatsApp Image 2022-08-14 at 2.51.33 PM.jpeg

תארים

אליפויות:

 

זכייה (1): 1963/1964

גביע המדינה:

 

זכייה (2): 2002/2003, 2012/2013

גביע הטוטו בליגת המשנה:

 

זכייה (2): 2011/2012, 2019/2020

סגנות (4): 1987/1988, 1994/1995, 2016/2017, 2017/2018

גביע הטוטו בליגה השלישית:

 

זכייה (3): 1999/2000, 2005/2006, 2006/2007

סגנות (1): 2004/2005

גביע הכ"ה לליגה א':

 

סגנות (1): 1973

Football Training

הדרבי של רמת גן

הדרבי של רמת-גן הוא כינוי למשחק בין שתי קבוצות הספורט הבכירות בעיר רמת-גן. בכדורגל, הדרבי נערך בין הפועל רמת-גן גבעתיים והכח עמידר רמת-גן, שנקראה בעבר הכח מכבי רמת-גן. בכדורסל נערך הדרבי בין הפועל רמת-גן גבעתיים לבין מכבי רמת-גן.

 

בכדורגל, משחקי הדרבי בין שתי הקבוצות נחשבו בעבר לחמים וסוערים, ובשנות השישים נחשב הדרבי הזה לאחד החשובים לצד הדרבי של תל אביב והדרבי של חיפה. באותה תקופה שתי הקבוצות שיחקו בליגה הלאומית הראשונה, אך מאז 1969 לא נערך הדרבי בליגת העל וכל המשחקים מאז נערכו בליגה השנייה בלבד.

 

בשנות ה-50 הייתה הפועל רמת גן הקבוצה המובילה מבין השתיים, ואילו הכח הייתה הקבוצה המובילה מאמצע שנות ה-60 ועד סוף שנות ה-70. מאז נודדות שתי הקבוצות בין שלוש הליגות העליונות, מאז עונת 2014/2015, לא נערכו משחקי דרבי בין הפועל להכח.

 

הדרבי הראשון בין שתי הקבוצות בליגה הבכירה נערך בעונת 1963-1964, הפועל רמת גן ניצחה בדרבי הזה ובדרבי השני שנערך באותה עונה בתוצאה זהה 1-2. שנה לאחר מכן, במחזור אחד שלפני האחרון, כמעט מנעה הפועל רמת גן מיריבתה זכייה באליפות, כאשר גברה עליה 0-1, אך הפסד של הפועל פתח תקווה במחזור הסיום וניצחון של הכח רמת גן במחזור הסיום, הביאו בכל זאת את האליפות להכח רמת גן. בשנת 1968 נערך אחד הדרבים הזכורים לרעה ביותר בתולדות העיר רמת גן: הפועל רמת גן ניצחה במשחק אלים וסוער 0-5, כאשר שחקני הכח רמת גן שיחקו באלימות, והקבוצה סיימה את המשחק בשמונה שחקנים. רק בשנת 1969 הצליחה הכח רמת גן לנצח לראשונה בדרבי. היא ניצחה בשני דרבים באותה עונה. באותה שנה נשרה הפועל רמת גן לליגה השנייה, ולאחריה לא נערכו במשך 10 שנים משחקי דרבי בעיר רמת גן.

 

משחקי הדרבי חודשו בסוף שנות השבעים לאחר שהכח רמת גן נשרה לליגה השנייה, אבל משחקי הדרבים האלו כבר איבדו מערכם בעיקר בגלל שהם שוחקו במסגרת ליגה שנייה. בסוף שנות השמונים נשרה הכח רמת גן לליגה א', הליגה השלישית, ולאחריה לא נערכו משחקי דרבי במשך 3 שנים.

 

בשנות ה-2000

בשנת 2004 שוב הופסקו משחקי הדרבי למשך שלוש שנים, הפעם בגלל שהפועל רמת גן נשרה לליגה הארצית. הדרבי האחרון בין שתי הקבוצות במסגרת הליגה נערך ב-8 במרץ 2008, ובו הכח רמת גן ניצחה במכתש 3–1. שלושה ימים לאחר מכן נפגשו השתיים בגביע המדינה והכח רמת גן ניצחה בפנדלים 5–3 ועלתה לרבע הגמר.

 

באוגוסט 2011 חודשו משחקי הדרבי לאחר 3 שנים של היעדרות, ולאחר שעונה אחת קודם לכן נשרה הפועל רמת גן מליגת העל. שתי הקבוצות נפגשו באוגוסט 2011 לדרבי בגביע הטוטו בו הביסו האדומים את הסגולים 3–0 גם במשחק השני בגביע הטוטו באותה עונה ניצחה האדומים 2–0

 

באותה עונה נפגשו שתי הקבוצות לשני משחקי דרבי במסגרת הליגה כאשר הכח עמידר רמת גן ניצחה במשחק הראשון 0-1 ובמשחק השני ניצחה הפועל רמת גן 2–0.

 

עונת 2014/15 הייתה העונה האחרונה בה נערכו משחקי דרבי בין שתי הקבוצות. באותה העונה, שתי הקבוצות נפגשו 3 פעמים (פעם אחת במסגרת גביע הטוטו ופעמיים במסגרת הליגה) ובכל שלושת המשחקים ניצחו האורדונים.

מקור כינוי הקבוצה

אחד הכינויים הנפוצים לתושבי רמת גן (ולפעמים גם לתושבי גבעתיים) הוא "אורדונים" (צורת הרבים של "אורדון" - הכינוי שהודבק לקבוצת הכדורגל המקומית, הפועל רמת גן).

 

איתן קרוק, איש המשק המיתולוגי ובעל הזיכיון על המזנון במכתש החל להשתמש במילה "אורדון" בשנות ה-60, מילה שלמעשה אומרת "בן אדם".

 

מקור המילה מגיעה משכונת הקווקזים בדרום תל אביב (שפירא של היום) והייתה מזוהה עם הכח תל אביב (לימים הכח עמידר רמת גן) אבל קרוק שמע את המילה ואהב אותה לטענתו, ואז החל להגיד אותה בכל הזדמנות ולכל אחד.

 

חלפו מספר שנים וקפטן קבוצת הנוער של הפועל רמת גן בשנת 1977, רוני זיידמן, סייע להשריש את המילה ומאז היא הפכה לכינוי של הקבוצה

bottom of page